BIOGRAm
Tymoteusz Witczak - polski kompozytor i producent muzyczny, specjalizujący się w muzyce ilustracyjnej. Jego twórczość obejmuje ścieżki dźwiękowe do pełnych metraży - czarnej komedii ”Noc w przedszkolu”(Netflix Original) oraz nominowanego do FIPRESCI Prize thrillera ”Wycieczka". Jest autorem muzyki do piłkarskiego serialu Macieja Bielawskiego “1992 - wielka gra" (Viaplay). Filmy dokumentalne, do których stworzył ścieżkę dźwiękową zostały docenione na prestiżowych festiwalach: Nagroda dla Najlepszego Dokumentu z Europy Środkowo-Wschodniej - Ji.hlava IDFF 2023 za “Odległości” Mateja Bobrika, wybrany do oficjalnej selekcji Warsaw Film Festival "Nasza mała Polska", czy "Kiedy ten wiatr ustanie” Anieli Gabryel z Nagrodą IDFA dla Najlepszego Dokumentu Studenckiego.
Tymoteusz skomponował muzykę do filmów krótkometrażowych Pauliny Skibińskiej “Monika W” i Emilii Zielonki “Odbicie”.
Napisał muzykę do kilkunastu spektakli teatralnych. Współpracował m.in. z Piotrem Ratajczakiem - spektakl ‘Limba’ (Teatr Układ Formalny), Janem Husakowskim ‘Kim jest Pan Szmidt’ (Teatr Wybrzeże), Grzegorzem Grecasem ‘Zaginiony Świat ’ (Teatr Maska), Martą Strecker - ‘Spólnota’, Katarzyna Dudzic ‘Cicho - Tuxo’ (WTW), Jarosławem Tumidajskim - ‘Siedem minut po północy’(AST).
Często wykorzystuje elementy dźwiękowe z pogranicza horroru i muzyki eksperymentalnej, tworząc intensywne i pełne napięcia utwory. Jednocześnie kontrastuje je z przestrzennymi, sennymi teksturami i delikatnymi, emocjonalnymi melodiami.
Czerpie inspirację z muzyki ambientowej, współczesnych soundtracków i post-minimalistycznej.
Aktywny również jako producent muzyczny, zaaranżował i wyprodukował kompozycję Zbigniewa Zamachowskiego ‘Bo Twój Ojciec Tu Jest’, a także ‘Piękny Koniec Świata’ Karoliny Micuły. Wpółpracuje z ‘Projektem MANIA’ nad nowym wydawnictwem płytowym.
Jest autorem jingli reklamowych - jego sygnał dźwiękowy wygrał w konkursie z okazji 80 lecia PR2 i od 2018 roku można go codziennie usłyszeć jako dźwięk audycji ‘Fantazja Polska’. Skomponował również intro do podcastu ‘Polska w Grze’.
Jako mały chłopiec uwielbiał bawić się szarpiąc i uderzając w struny starego pianina. Przeszedł przez cały proces edukacji muzycznej, kończąc w 2016 studia Kompozycji we w Akademi Muzycznej we Wrocławiu. Jako laureat konkursów kompozytorskich kilkukrotnie otrzymał stypendia Rektora Akademii Muzycznej, stypendium artystyczne Prezydenta Wrocławia i stypendium Ministra Kultury.
Miał okazję przez rok uczyć się pracy w studiu nagraniowym - dzięki praktykom w Ballroom Studios w Dreźnie, gdzie pomagał przy rejestracji i produkcji sesji nagraniowych dla Laurent De Stepper Trio, Marion Fiedler, Smatka, Kitty Hoff, czy Dyse. Wpółprowadził ponad 100 audycji ‘Panorama Dźwięku’ w Akademickim Radiu Luz.
Przez trzy miesiące był marynarzem - jako technik dźwięku pływał po Wyspach Kanaryjskich.
Prywatnie jest miłośnikiem kina gatunkowego i arthouse’u. Uwielbia kawy przelewowe, yogę i gry video.